Strona główna

piątek, 22 maja 2009

Olimpiada w Polsce? Wolne żarty!

Dzisiaj w radio usłyszałem, że Minister Sportu zaproponował, żeby Polska starała się o przyznanie prawa do organizowania olimpiady (letniej?). Podobno minister stwierdził, że jeżeli odniesiemy sukces w organizowaniu mistrzostwa świata w piłce nożnej, to mamy realną szansę na zgodę na organizowanie olimpiady.

Prima aprilis minął już jakiś czas temu. Sezonu ogórkowego jeszcze nie ma. Nic więc nie wskazuje, żeby to miał być żart lub kaczka dziennikarska.

Nie miałem czasu dłużej przysłuchiwać się reakcjom słuchaczy. Moim zdaniem te kilka reakcji, które przedstawiono na antenie, albo były dobrane tendencyjnie, albo ludzie zaskoczeni tym absurdalnym pomysłem pletli androny. Niemal wszystkim ten pomysł się podobał. Właściwie nikt nie wyśmiał go.

W Polsce niecałe 25 km warszawskiego metra budowano około 25 lat. Co najmniej od dwudziestu lat nie jesteśmy w stanie wybudować autostrad. Sukces w organizowaniu piłkarskich mistrzostw świata jest mocno wątpliwy. Raczej będziemy się cieszyć, jeżeli nie będzie żadnej poważniejszej wpadki.

Dla mnie cel wypuszczenia tej informacji jest oczywisty. Zbliżają się wybory do Parlamentu Europejskiego. Trzeba więc jakoś zmobilizować ludzi, żeby głosowali na Platformę. Rzeczywistymi sukcesami rządzący raczej nie mogą się pochwalić, więc trzeba wymyślić chwytliwy temat zastępczy. Ciekawe, jak długo będzie ten temat wałkowany. Zdaje mi się, że jest to tak piramidalna bzdura, że bardzo szybko w mediach przestaną do tego wracać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...