Strona główna

niedziela, 14 września 2008

Korzystanie z wiedzy psychologicznej w relacjach międzyludzkich

Kilka razy zdarzyło mi się rozmawiać z różnymi obcymi ludźmi przez komunikatory (najczęściej przez Gadu-Gadu). Kilkoro z moich rozmówców poprosiło mnie, żebym napisał trzy swoje największe wady lub trzy zalety. Gdy ich potem pytałem o zawód, zawsze byli to albo nauczyciele, albo inne zawody wymagające przynajmniej podstaw wiedzy psychologicznej.

Odpowiadałem na te pytania o zalety lub wady, po czym pytałem żartobliwie, czy zdałem test. Nie jestem psychologiem, ale chyba się nie mylę, że te pytania zadaje się po to, żeby poznać osobowość rozmówcy.

Moi rozmówcy za każdym razem reagowali identycznie: odżegnywali się od jakiegokolwiek wykorzystywania swojej wiedzy psychologicznej na mojej skromnej osobie.

Ciekawe... Moim zdaniem wykorzystywali tę wiedzę, bo i dlaczegóż mieliby jej nie wykorzystywać. Przecież każdy z nas, rozmawiając z kimś, wykorzystuje całą swoją wiedzę i talenty, aby przekonać się z kim ma do czynienia. Robimy to przeważnie odruchowo. Ciekawi mnie, dlaczego wszyscy bez wyjątku natychmiast gotowi byli przysięgać, że co prawda wiedzą to i owo o psychologii, ale w żadnym przypadku nie wykorzystują tej wiedzy w rozmowie ze mną bądź kimkolwiek innym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...